Műszaki érzékű, barkácsoló kedvű vásárlóinknak ajánlom a saját építést és hozzá pár gondolatot segítségként.
Standard vitorlánál előbb a vitorla legyen ott, aztán ahhoz állítsuk az oszlopot, alakítsuk ki a rögzítési pontokat! Standard méreteink névlegesek, a méretekben +/- 4%-os eltérés előfordulhat.
Egyedi vitorlánál előbb a rögzítési pontokat alakítsuk ki, azután indulhat a vitorla gyártása.
A napvitorla megadott névleges méretei a sarkaiba varrt karikák külső széleinek legnagyobb mérete. Tervezéskor ezt alapul véve, a kötőelemek helyigényét ehhez hozzászámolva keressük meg a vitorla helyét. – A kötőelemekre abszolút minimumként 13 cm-t számolunk kézi előfeszítéshez, kis méretű vitorláknál ( kb.5m2 alatt). Ilyenkor itt tovább feszíteni már nem lehet, a napvitorla sarki karikája eléri a rögzítési pontot, maximum egy seklit rakhatunk be. Normál esetben feszítő elhelyezésekor minimum 35 cm-t számolunk, aminél persze sodronnyal lehet jóval távolabbi ponton is rögzíteni! A méreteket a SZÖGFELEZŐ külső hosszabbításánál mérjük! ( 13cm szögfelező hoszabbítás = 10cm mindkét oldali irányban!) Nem szabad minden sarkot 13 cm-el vagy minden sarkot túl hosszú sodronnyal tervezni! Egyik esetben nem lehet utánfeszíteni, a másik esetben nagy lesz szélben a lengés! Mindenképpen nagyon erős rögzítési pontot keressünk!
Amint a pontokat kialakítottuk, felkötjük a Napvitorla sarkait, majd folyamatosan figyelve és követve az anyag nyúlását, helyére feszítjük a vitorlát. Miután minden a helyére került, cseréljük a csomagrögzítő spanifereket fém kötőelemekre!